dinsdag 8 mei 2012

De sexyness van panty's

Vanochtend trok ik een rokje aan en een panty. Nog half in slaap bedacht ik me ineens; wat is dit voor spul eigenlijk? Wat vormt zich om mijn benen heen? Waarom is het uitgevonden?
Ik kan me niet voorstellen dat een of andere vrouw plastic tas pakte, of een sportshirt(want nylon) en dacht: Hé, hier ga ik een broekkous van maken.
Al de hele dag loop ik ook rond met het idee in mijn hoofd dat het voor slaven was, vroeger. Heel gek, maar ik dacht misschien werden dit soort dingen vroeger wel uitgedeeld op boten, om het warmer te hebben in barre weersomstandigheden? Wat een gedachtekronkels, eigenlijk.
Ik ga het eens opzoeken.
‘De eerste vorm van beenmode gaat terug tot de Griekse Oudheid. Werkers en slaven droegen beenmode om zich te beschermen.’ HA. KIJK. Oké, ik had niet helemaal gelijk wat panty’s betreft. Maar beenmode werd wel voor dergelijke doeleinden gebruikt.
'Mannen droegen deze panty's tot hun middel, zodat ze uit zichzelf bleven zitten. Hahaha! Sexy.'


Wauw, ik word er helemaal warm van.

Na de jaren 30 werden pas nylon panty's(of panties? Google zegt panty's!) uitgevonden, toen werden ze nog omhoog gehouden met jarretels. Op zich wel classy, vind je ook niet? Ergens heeft het wel wat, misschien jarretel-panty's. Maar dan moet het niet sletterig gecombineerd worden. Niet zo dus:



Want eerlijk gezegd krijg ik dan een beetje de neiging huilend in een hoekje te gaan zitten.

Nu worden panty's vooral gebruikt door mensen zoals ik, die het gewoon onder een rokje dragen. Omdat het lekker zit, mooi staat en redelijk warm is. Dat laatste wagen mensen zich nog wel eens te betwijfelen. Vooral door jongens word ik gevraagd 'Claudia, heb je het nou niet koud?' Nou, eigenlijk wel een beetje. Maar we doen het stiekem ook voor jullie. Omdat we ons dan sexy voelen. En omdat jullie onze benen dan een beetje kunnen bewonderen. Want hoewel we dan geen sexy jarretels dragen, trots op onze benen mogen we zeker zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen